Música de les estrelles

Casablanca-Sam

En el programa de ràdio sempre hem tractat de mostrar les connexions entre l’astronomia i les altres àrees de la cultura humana. Aquestes connexions són fàcils de trobar en la música en la que les idees astronòmiques estan presents en moltes cançons d’estils molt diferents.

Són ben conegudes les obres de música clàssica dedicada al cel i als planetes, com ara Els planetes de Holst (Gustav Holst – Júpiter) però avui volem parlar de la música més popular, la que escoltem als dispositius mòbils, amb estils diferents (rock, punk, heavy …). Un senyal que l’astronomia i la seua germana l’astronàutica són de les poques ciències que han arribat a la societat. Avui parlarem de música i astronomia, amb aportacions ben conegudes i d’altres no tant, i, fins i tot, amb alguna sorpresa que no us deixarà indiferent. Avui Música de les estrelles, un Ecos del Cosmos ben musical per acomiadar la temporada.

Podcasdt, Ecos del Cosmos, 27 de juny 2014

Hui vos oferim un programa molt musical i fresquet per tal d’acabar la temporada. Com la música més popular tracta els temes astronòmics i els viatges a l’espai amb alguna sorpresa inesperada. I, a més, les nostres seccions habituals El cel a simple vista i el nostre Astroconcurs.

Llista de les cançons astronòmiques de les quals parlem al programa:

Gustav Holst – The Planets – Jupiter

Antonia Font: L’Univers és una festa

Frank Sinatra: Fly me to the Moon

Mike Oldfield – Save by a bell

Iron Maiden – When Two Worlds Collide

Galaxy Song – Monty Python’s The Meaning of Life

Ana Belen : Otro nuevo planeta

Jorge Drexler – Polvo de Estrellas

The Big Bang Theory Theme Song- Els Barenaked Ladies

La Oreja de Van Gogh – Europa VII

David Bowie – Space Oddity

Elton John – Rocket Man (HQ)1972

Please Mr Kennedy

Queen: A Night At The Opera – ’39 Brian May

Txarango – Batega (2014, Som?Riu)

As times goes by (Casablanca)

As times goes by (Versió original) Mavis Rivers

This entry was posted in Segona temporada and tagged , , , . Bookmark the permalink.