El cometa ISON

Cometa-IsonQuart programa de la segona temporada d’Ecos del Cosmos a Ràdio Universitat. Les últimes hores del “Gran Cometa del Segle” el cometa C/2012 S1 ISON són comentades en aquest programa, així com les notícies d’actualitat astronòmica.

Podcast: Ecos del Cosmos, 29 de novembre 2013

Sumari: Expliquem la diferència entre cometa i asteroide, i veiem els diferents tipus de cometes que hi ha. Estudiem si el cometa Ison sobreviurà al seu pas pel sol. Definim el concepte ´pulsar´ i recomanem el llibre Jugar a ser déus de Salvador Macip i Chris Willmott. I a més, les nostres seccions habituals El cel a simple vista, Actualitat astronòmica i el nostre astroconcurs.

Imatge pressa per Adam Block el 8 d’octubre de 2013 quan l’ISON passava prop de Mart, amb una càmera SBIG STX16803 CCD i el telescopi Schulman Telescope de 32 polzades de l’observatori de l’Sky Center del Mount Lemmon de la Universitat d’Arizona.

This entry was posted in Segona temporada and tagged , . Bookmark the permalink.